Meditatie


Mindfulness en meditatie

Tijdens meditatie komt de geest tot rust, is de aandacht alert en het lichaam ontspannen. Dat is het tegenovergestelde van stress. Maar het doet veel meer voor je gezondheid: de bloeddruk neemt af, het versterkt het immuumsysteem, vermindert pijn en ontstekingen en maakt dat je je veel positiever voelt. Je komt thuis bij jezelf en ont-wikkelt je ware aard.

Mindfulness is te vertalen als bewuste aandacht voor het moment. We kunnen de geest trainen door doelbewust aandacht te schenken aan dingen waar we gewoonlijk niet bij stilstaan.

De Mindfulness en Meditatie Training combineert oosterse meditatietechnieken met westerse psychologie. Het gaat er niet om de geest stil te leggen, maar om de weg terug te vinden naar de stilte die er altijd al is geweest. Het beoefenen in een groep is hier ondersteunend en inspirerend bij.;

De lessen bestaan uit ademoefeningen, visualisaties en verschillende vormen van meditatie. Daarnaast doen we oefeningen die inzicht verschaffen in de manier hoe we denken, voelen en doen. Hierdoor komen we steeds dichter bij de stilte in onszelf. Dat leidt tot een groeiend inzicht en begrip van onze natuur en behoeften.

Look inside, find yourself

Reacties

In de cursus heb je mij kennis laten maken met de 7 aspecten van mindfulness. En met je stem zorg je er voor, dat de meditatie oefeningen in mijn lichaam aankomen i.p.v. in mijn hoofd!Geert

Ik heb eindelijk een manier gevonden om met stress om te gaan en laat me veel minder mee slepen door alle hectiek van werk en gezin.Rob